Acta de la Reunió JUNTA de l’AMPA I DELEGATS 15 Novembre 2022
Acta de la Reunió JUNTA de l’AMPA I DELEGATS 15‐11‐22
LLOC: Sala Torelló
DATA: 15 Novembre 2022
HORA : inici 18:45 fins 20:00
A Barcelona, essent les 18:45 hores del dia 15 d’octubre de 2022 es reuneixen al
Col∙legi Jesuïtes Sagrat Cor de Jesús Casp, l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes,
prèviament convocats pel Sr. President de l’AMPA Carles Trenchs, els delegats de curs I
delegats de classes
Ordre del dia
Ordre del dia:
18.45 Benvinguda als assistents – Maite Andreu / Carlos Trenchs
18.50 Breu presentació́comissions
‐ Comissió́Sostenibilitat – Pacificació́
. Propera actuació́ajuntament a cantonades i carrer Casp.
‐ Comissió́Espai Migdia – creació́enquesta a famílies per contrastar millores necessàries.
‐ Creació́comissió́Escola de famílies – proposta primeres activitats curs
‐ Creació́comissió́Solidaritat – seguiment fons orfenesa / beques /
col∙laboracions amb terceres entitats
‐ Creació́comissió́Ludicosocial – proposta activitats gimnàs per famílies
19.15 Calendari activitats curs 22/23 – Anna Traserra
19.30 Divisió́de la reunió́en 4 cicles: Mopi / Pin / Nei / TQE‐BATX. 20.30 FI de la reunió́/
reunions
PARTICIPACIONS
Carlos Trenchs –Explicació dels objectius que vol assolir l’AMPA en aquest cus.
Millorar interlocució escoles ‐ famílies. Solució incidències‐ Propostes de millores.
Impuls activitats socials (Inter relació famílies), activitats formatives (escola pares /
famílies),activitats millores mediambientals (millora entorn)
Impulsar la solidaritat entre les famílies / alumnes de Casp i d’entitats vinculades de
l’entorn.
Emma Otzet‐Explicació de la comissió de sostenibilitat, de les diferents accions i activitats que
s’impulsen des de la mateixa.
Les actuacions per la pacificació del carrer Casp es posaran en marxa sinó hi ha demora al
gener del 2023.Es planteja la publicació al blog d’un article amb explicació I fotos del
projecte. Per solucionar els problemes d’aparcament I estacionament que es derivaran
d’aquestes actuacions s’exposa el acord al que han arribat amb el Pàrquing de Casp‐Passeig
de Gràcia, igualment es detecta la necessitat de publicar aquest acord per desconeixement
d’algunes famílies.
Acta de la Reunió JUNTA de l’AMPA I DELEGATS 15‐11‐22
Carlos Trenchs‐Explicació de la comissió d’espai migdia, comissió amb molt poca presencia de
famílies I actualment sense una figura líder del l’AMPA tot I que en les enquestes
realitzades des de l’escola l’espai migdia suporta un nivell molt elevat de queixes. Per
intentar revertir I millorar aquesta situació és necessària una comissió activa I transversal
entre famílies l’AMPA. L’AMPA lidera però demanen la participació de una o dues famílies
de cada etapa que s’involucrin a aquesta comissió. .L’acció més immediata que es planteja
és la preparació I difusió d’una enquesta per aconseguir dades més concretes I recollir
amb estadístiques els temes més candents de l’espai migdia.
Hi han dues preguntes, al respecte;
‐Roca pertany als Jesuïtes? No, hi ha una llarga trajectòria de relació, ja que col∙labora amb
Jesuïtes des de fa més de 40 anys. Abans únicament amb servei d’alimentació I cuina.
Abans les tasques de vigilància es feien amb professor de l’escola però des de la reforma
laboral que va limitar el número d’hores màxims treballades, va ampliar la seva oferta amb
el monitoratge.
‐En que estem pensant quan diem recollir dades? Es fa una breu explicació de quins temes
volem que quedin reflectits a l’enquesta .
Berta Abad‐Explicació de l’Escola de família que volem tornar a impulsar després de l’aturada
que ens va imposar la pandèmia. La idea és fer tres conferències, una per trimestre. Tenim
idees que han d’acabar de prendre forma I les anirem comentant a mesura que es
confirmin.
Estem oberts a noves propostes, per exemple hi ha una mare de segon de batxillerat que és
metgessa I que podria fer una xerrada.
Necessitaríem igualment tota col∙laboració possible per part de les famílies per tal de donar
una embranzida més gran a l’Escola de família.
Carlos Trenchs‐Comissió de solidaritat. Fins ara era només la junta de l’AMPA, volem canviar
aquesta tendència.
Aquesta comissió s’encarrega de treballar el fons d’orfenesa per tal d’acabar de establir la
seva gestió.
Fa seguiment del fons de beques educatives gestionat per la escola ( el 1% de la quota de
cada alumne va a parar al fons de beques). L’AMPA participa en el procés d’assignació de
les beques, I col∙laborem econòmicament. Fa 5 anys els beneficiaris eren 28 alumnes,
actualment la situació és molt diferent ja que hi ha 73 beneficiaris.
La nostra voluntat és crear una comissió, composta per 3 figures de l’AMPA, i 4
representants de famílies, 1 per cada etapa, I que realitzin aquestes actuacions.
‐Revisar I crear protocols, definicions I establir processos.
‐Cobrament de les quotes de l’ AMPA.
‐Proposar I gestionar activitats per recollir diners.
Hi han dues preguntes, al respecte;
‐Qui gestiona el Fons d’orfenesa: l’AMPA.
‐Estem vivint un clar augment d’alumnes vulnerables, com és vehiculen les peticions de
necessitats, la informació. És necessari crear un canal àgil de procediment e informació. Els
professor desconeixen el funcionament de les beques.
Anna Traserra‐Comissió Lúdic‐social. Explicació de les tres gran activitats que es realitzen I
presentació del calendar d’activitats del curs 22/23
Acta de la Reunió JUNTA de l’AMPA I DELEGATS 15‐11‐22
GENER:
Dimarts 17/01: Presentació itinerari Anglès per etapes (valorar si presencial o online) per
a totes les famílies
Reunió preparació i coordinació Mercat de Calaf i Fira Sant Ponç amb els delegats
d’etapa: MOPI, PIN i 1er i 2on NEI (data per determinar)
FEBRER:
Primera reunió/xerrada Escola de Famílies (data per determinar)
MARÇ:
Dimarts 21/03 a les 18:45h :Reunió trimestral de Junta + delegats de curs + Direcció
ABRIL:
Mercat de Calaf: dissabte 22 d’abril de 2023
Segona reunió/xerrada Escola de Famílies (data per determinar)
MAIG
JUNY
Fira de Sant Ponç: dijous 11 Maig 2023
Dimarts 23/05 a les 18:45 h.: Reunió trimestral de Junta + delegats de curs + Direcció .
Tancament de curs i presentació de comptes
Dijous 15 de Juny 2023 :
o Assemblea ordinària AMPA
o Sopar Solidari
Festes final de cicle: MOPI, 2on NEI (6 primària), 4 ESO i 2 BATX
Pensem en impulsar una nova activitat, des de l’escola se'ns ha ofert la possibilitat de fer ús del
gimnàs a partir de certa hora
Es podria utilitzar per a organitzar classes de Ioga, Pilates, .... per a les famílies.
S’hauria d’organitzar horaris i seria previ pagament doncs s’hauria d’assumir cost del professor,
es demana als delegats que tantegin si aquesta activitat tindria una bona acollida I en quin
horari es podria realitzar.
Carlos Trenchs‐Quines son les properes passes que donarem?
Les activitats impulsades i recolzades per l’AMPA té un pressupost aprox. de 25000€ /
any. Es cobreix fins ara amb aportacions de famílies. Però quasi 1⁄3 no paga ( no cedeix
les dades per passar el rebut)
Amb la iniciativa que es va fer entregant un document a les reunions de curs, es van
aconseguir els següents resultats
MOPI: 76 si / 32 no
Primària: 383 si / 147 no
ESO: 455 si / 143 no
BATX: 238 si / 86 no
Hem recuperat 82 famílies de 500.
Què podem fer per revertir aquesta situació?
Acta de la Reunió JUNTA de l’AMPA I DELEGATS 15‐11‐22
‐Una opció és fer partícips als delegats de classe quines són les famílies que són socis de
l’AMPA, però rebem un comentari contrari a aquesta pràctica, finalment es decideix no
compartir els noms, però sí el grups de xat el numero de famílies que no han cedit les
dades i per conseqüència no son socis de l’AMPA.
Es proposa compartir de nou al blog i xats el procediment necessari per ser soci de
l’AMPA, juntament amb un resum de perquè serveixen les quotes recaptades i explicar
les conseqüències de la reducció d’aquests ingressos quina afectació immediata tindria.
Maite Andreu‐Aborda la problemàtica actual de la retirada del concert d’una línia per a
1MOPI I 1 PIN, de moment no podem fer res més que difondre per famílies
potencials i fer propaganda positiva del col∙legi.
Cara a l’any vinent ja han demanat totes les línies per MOPI i esperem que
les recuperem.
I no havent cap més assumpte a tractar, ni cap més acord a adoptar, s’aixeca la sessió de la
qual es redacta la present que s’aprovarà, si s’escau, a la propera Junta de l’Associació.
REUNIÓ MOPI
TEMES TRACTATS
1.‐Preocupació per la pèrdua de concert en P3 i PIN 1. Ester Salut va explicar que no
afectarà molt als nens perquè ja han estat treballant molt les dues línies juntes i tenen
el curs preparat per a fer‐lo amb una sola línia.
2.‐Els delegats expressen malestar per com s'ha fet des del Departament d'educació (a
meitat de curs amb els grups ja muntats) i volen presentar una queixa formal.
Ester Salut diu que des del col∙legi no poden fer res, s'haurà de fer des
de AMPA/Famílies.
Proposen fer una recollida de signatures en change.org on es demani que
el Departament d'Educació no llevi els concerts a hores d'ara de curs i es va parlar
també que aquestes signatures podrien ampliar‐se a Jesuïtes de tota Catalunya o fins i
tot a les escoles de la zona que també ho han sofert.
(A l'ésser una petició a iniciativa de P3 però amb intenció d'ampliar‐la a altres cursos,
no saben si seria millor redactar‐la des de Mopi o fer‐ho algú de l'AMPA de manera més
formal)
3.‐Demanen establir un canal de comunicació entre els monitors de espai migdia i els
tutors. Ester comenta que això ja es fa.
4.‐Demanen si és possible establir obligatori la rentada de dents dels nens havent dinat.
La resposta del col∙legi és que, vista la experiència, el resultat és caòtic i poc higiènic, ja
que els nens juguen amb els raspalls i és difícil controlar‐lo. Per aquest motiu no es fa.
5.‐Ester Salut explica la Jornada de la tardor, que està enfocat a nens de P3, no està
pensat per a mes majors perquè les activitats són més infantils. Demanen es
faci difusió fora del col∙legi, en parvularis del barri, etc
REUNIÓ PIN
TEMES TRACTATS
1‐ESPAI MIGDIA:
En relació a les queixes plantejades, s ́ha intentat parlar amb els responsables i no
actuen.
No hi ha hagut solució, o la actuació per solucionar la problemàtica n ha sigut prou
eficient, aquesta es la raó per la que l els pares es dirigeixen als mestres per tractar
aquests temes.
Es pregunta si hi ha
Un projecte educatiu igual, com es representa/ defensen els valor cristians de l’escola.
La resposta donada és que es fa formació i si es detecta una actuació inadequada d’un
monitor es procedeix al seu acomiadament.
Acta de la Reunió JUNTA de l’AMPA I DELEGATS 15‐11‐22
Cal controlar com s’agrupen els grups als patis.
Es pregunta quants monitors hi ha per curs, i son suficients.
Quan hi ha un incident, com és que no truca la tutora i en cas d’avisar és tres
dies desprès del incident‐
2‐TEI
L’any passat es feia a nivell de tutoria.
Ara ho tornaran a posar en marxa.
La finalitat és emponderar a l’alumne, aprendre a dir que no i defensar‐se, com
reaccionar si ests víctima d’assetjament, com ser un bon exemple.
Que els de cinquè facin de tutors de nens més petits, a final de novembre cada tutor
tindrà un tutoritzat.
L’any vinent inclouran altres cursos.
3.‐EVOLUCIÓ DELS CONEIXEMENTS
Consulta si la evolució dels coneixements és la correcta.
Matemàtica comprensiva no memoritzada.
Tot és treballa d’una altra manera, el més important és que entenguin d’on surt.
Es comenta que errades que no treuen puntuació a exàmens de PIN a la ESO sí i suposa
una sorpresa negativa gran.
Necessitat de fer una reunió per explicar el projecte educatiu.
Es treballen els hàbits?
REUNIÓ NEI
TEMES TRACTATS
1.‐En relació amb quotes MENOF, càrrecs TIC octubre i març, efectes de la pèrdua del
concert en dos cursos, funcionament de NetApp (absències, dieta, etc), cost i
reaprofitament de llicències de llibres digitals i resta d’assumptes relacionats amb
gestió, Sílvia Ferrer no té cap indicació per respondre. Deriva tot a Gerència.
2.‐Després de l’accident de l’alumne que va patir talls, manifesta que tant els
vidres com les finestres acompleixen la normativa.
3.‐Com només s’han renovat la meitat de les aules de 6è, els grups es mouran de classe
per semestres.
4.‐L’any proper no tenen previsió de renovar més aules.
5.‐Es demana que facin arribar la informació del batxillerat internacional a totes les
famílies el més aviat possible, que no esperin a que el curs estigui més avançat. Indica
que així ho farà.
6.‐Es tracta la obligatorietat de l’ús de les llibretes de Jesuïtes i Sílvia Ferrer ho
justifica per l’ordre que dona a les feines dels alumnes.
7.‐Se li trasllada la inquietud de força famílies sobre el mètode Innovamat
(especialment en 2on ESO), degut a que hi ha nombrosos alumnes que tenen dificultats
per poder seguir la matèria. Les famílies troben molt complicat ajudar‐los. Sílvia Ferrer
manifesta que l’escola comparteix aquesta preocupació.
Acta de la Reunió JUNTA de l’AMPA I DELEGATS 15‐11‐22
8.‐Es demana que l’escola lliuri un índex de les matèries que s’impartiran a les
diferents assignatures durant el curs per tal de que les famílies puguin ajudar als
alumnes que ho necessitin.
9.‐A la pregunta sobre si les classes d'anglès segueixen un mètode estructurat per
impartir vocabulari i gramàtica, indica que sí.
10.‐Sílvia Ferrer indica que els grups de reforç estan funcionant bé donant un cop de
mà als alumnes que ho requereixen.
11.‐Les famílies de 2on ESO feliciten a l’escola per la iniciativa de “Encetem la
setmana”, ja que així es té coneixement dels continguts que fan a classe. Igualment es
celebra el fet de puntuar les llibretes entès en clau de que els alumnes aprenguin a
prendre apunts.
12.‐Diverses famílies traslladen la preocupació que tenen envers certs problemes de
disciplina que s’estan produint, alumnes que molesten i impedeixen el normal
desenvolupament de les lliçons. Sílvia Ferrer indica que ho estan gestionant amb DOP i
les famílies dels alumnes.
REUNIÓ TQE‐BATX
TEMES TRACTATS
1.‐Les activitats de intercanvis internacionals que es van aturar amb la pandèmia,
s’està treballant per reiniciar‐los.
2.‐Nivell d’expressió escrita i oral es baix s’està intentant corregir.
3.‐Es demana que la orientació carreres o itineraris es comenci a tercer de la ESO.
4.‐Problemàtica amb professora substituta de 1 i 2 de Batx, moltes queixes i poca
actuació del col∙legi.
5.‐La existència de 5 seccions i 7 grups de tutoria dificulta la
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada